2025 - 2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 5. SINIF KAYITLARI İÇİN DUYURU

2025 - 2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 5. SINIF KAYITLARI İÇİN DUYURU

Değerli Veliler,

2025-2026 Eğitim-Öğretim yılı 5. sınıf öğrenci kayıtları 21 Temmuz 2025 tarihinden itibaren hafta içi her gün 11.00-15.00 saatleri arasında okulumuzda gerçekleştirilecektir.

15.07.2025 781

Kayıt için gelen velilerimize okulumuz hakkında bilgiler verilecek olup velilerimizin Öğrenci Kayıt Formu’nu doldurmaları istenecektir. 

 

2025-2026 Eğitim-Öğretim yılında  5. sınıf aday öğrenci kayıtları, Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi verilerine göre e-Okul sistemi üzerinden otomatik olarak yapılmakta olup öğrenci kayıtlarının sağlıklı, düzenli ve zamanında gerçekleştirilmesi sağlanmaktadır.

 

Öğrencilerin ailevi, sağlık ve yetenek durumlarına göre eğitim öğretimin planlanması öğrenci başarısını arttırmada oldukça önemlidir. Bundan dolayı daha sağlıklı planlama için okulların derslik kapasitelerinin tam olarak kullanılabilmesi ve bazı okullarda öğrenci yoğunluğunun oluşmaması amacıyla öğrenci kayıt işlemleri sırasında aşağıdaki esas ve usullere göre hareket edilmesi gerekmektedir. 

 

 

1. Kayıt Alanları ve Kayıt Talepleri:

    * Öğrenci kayıtları, okullar bazında Öğrenci Yerleştirme Komisyonu tarafından belirlenen kayıt alanlarına göre yapılacaktır.

    * Her okul için belirlenen kayıt alanları dışındaki adreslerde oturan öğrencilerin kayıt talepleri kabul edilmeyecektir.

2. İkamet Nakilleri ve Kayıt Talepleri:

    * Okullara kayıt tarihinden geriye doğru 6 ay içinde yapılan ikamet nakilleri sebebiyle yapılacak öğrenci kayıt talepleri, okul yönetimleri tarafından ayrıntılı şekilde incelenecektir.

    * Öğrencinin ailesinin bu adreste ikamet ettiğine dair anne veya baba adına düzenlenmiş elektrik, su ve doğalgaz faturaları talep edilecektir. Ayrıca Tarihçeli Yerleşim Yeri Belgesi ve Aynı Hanede Yaşayan Kişiler Belgesi de talep edilecek olup kayıt evrakına eklenecektir. Bu belgeler e-devletten alınabilmektedirler.

    * Tereddüt halinde Nüfus Müdürlükleri veya İl/İlçe Emniyet Müdürlüklerince ek inceleme istenecektir.

3. Gerçeğe Aykırı Beyanda Bulunan Veliler:

    * Öğrenci kayıt işlemleri sırasında gerçeğe aykırı beyanda bulunan veliler hakkında 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 68. maddesine göre işlem yapılacaktır.

    * İl Nüfus Müdürlüğü ile gerekli yazışmalar yapılarak öğrencinin ve velisinin adres kaydının gerçek ikamet ettiği adrese yapılması sağlanacaktır.

    * Öğrencinin kaydı silinerek gerçek adresinin bulunduğu ikametgahın kayıt alanındaki okula kaydedilecektir.

4. Nüfus Oturum Belgesi ve Soyadı Tutarlılığı:

    * Okul müdürlüklerince öğrenci velilerinden Tarihçeli Nüfus Oturum Belgesi istenecektir.

    * Okul kayıt alanındaki okul kayıt bölgesine düşen öğrenciler için öncelikli olarak eski ikamet edenden başlanarak öğrenci kayıtları yapılacaktır.

    * İkametgah adresinde oturan kişilerin soyadlarının tutmasına dikkat edilecektir.

    * Anne ve babası vefat eden çocuklara tayin edilen vasi için vasi belgesi istenecektir (Vasi belgesi istenen kişilerde soyadı zorunluluğu aranmamaktadır).

 

Öğrenci kayıtlarının adil ve düzenli bir şekilde yapılmasını sağlamak ve yanlış beyanların önüne geçmek amacıyla belirlenen bu kurallara tüm velilerimizin uyması önem arz etmektedir.

Bilgilerinize sunarız.

Okul Yönetimi