Tübitak 4006

Tübitak 4006

Milli Eğitim Bakanlığı ile TÜBİTAK arasında imzalanan ve TÜBİTAK Bilim ve Toplum Dairesi'nin yürüttüğü "eğitimde işbirliği protokolü" kapsamında okulumuzda 2016-2017 , 2017-2018 eğitim öğretim yıllarında TÜBİTAK 4006 bilim fuarları düzenlenmiş 2019-2020 eğitim öğretim yılında da 30 proje ile bilim fuarının düzenlenmesi hedeflenmektedir.

10.01.2016 2509

Milli Eğitim Bakanlığı ile TÜBİTAK arasında imzalanan ve TÜBİTAK Bilim ve Toplum Dairesi'nin yürüttüğü "Eğitimde İşbirliği Protokolü" kapsamında ülkemizde bilim kültürünün geliştirilmesine yönelik olarak, her öğrencinin bilimsel bir proje yapabileceği ve her okulun da bir bilim fuarı gerçekleştirebileceği öngörüsünden yola çıkarak 4006 Bilim Fuarları programı açılmıştır.

Yarışma ortamı olmadığı için öğrencilerimizin üzerindeki baskı kaldırılarak "her fikir değerlidir." ilkesi ile bilimsel süreç takip edilerek yapılacak olan her türlü proje bu fuar kapsamında değerlendirilebilecektir. Öğrencilere hipotez geliştirme ve hipotezlerini test etme imkanı sağlamak bu programın ana amaçlarındandır. Aynı zamanda okullarımızda hiçbir masraf yapılmadan, sadece okulun imkanları (sıra, masa, koridor, bahçe, vs.) kullanılarak bir bilim fuarı gerçekleştirilebileceği fikrini hayata geçirmek istiyoruz.

Sonuç olarak, her öğrencinin "bilime iz bırakabilmesini" sağlayacağını düşündüğümüz bu program, öğretmenlerimizin süreci anlaması ve öğrencilere doğru bir şekilde aktarması ile gerçekleşecektir.

4006 - TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı, 5 - 8. sınıf öğretim programları çerçevesinde aşağıdaki amaçlara ulaşılmasını hedeflemektedir:
• Öğrencilerin bilimsel çalışmalar gerçekleştirme konusunda teşvik edilerek bilimsel yaklaşım becerilerine katkı sağlanması,
• Farklı bilişsel, duyuşsal ve psikomotor seviyedeki her öğrenciye proje hazırlama fırsatının sunulması,
• Araştırma tekniklerinin, raporlamanın ve sunum becerilerinin tabana yayılarak öğrencilere kazandırılması,
• Öğrenciler üzerindeki yarışma baskısının ortadan kaldırılarak işbirliği içerisinde proje hazırlama konusunda yeni ortam ve olanakların sağlanması,
• Geçek hayattaki soru ve sorunlara çözüm bulunmasında bilimsel çalışmaların ve bulguların yaparak yaşayarak öğrencilere kazandırılması ve bilimsel yaklaşım becerilerinin yaygınlaştırılması