Harezmi Eğitim Modeli

Harezmi Eğitim Modeli

Harezmi Eğitim Modeli İstanbul il Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen bir eğitim modelidir. 2018-2019 Eğitim öğretim yılında İstanbul´da 196 okulda uygulanmaktadır. Okulumuz da Harezmi Eğitim Modelini uygulayan okullar arasındadır. 4 öğretmen liderliğinde 20 öğrenci ile yaklaşık 35 hafta uygulanacaktır.

07.10.2018 468

 UYGULAMA

Harezmi Eğitim Modeli okullarımızda uygulama süreci aşağıdaki gibidir.  En az 3 bilim dalından birer öğretmen yer alır (Teknoloji, Fen ve Matematik Bilimleri, Sosyal Bilimler, Sanat ve Spor Bilimleri) 5 Temel zeminden en az bir tanesi seçilir Bilgi İşlemsel Düşünme (Bilgisayar kullanmadan bilgisayar bilimi öğretimi) Programlama ve Öğretim araçlarıyla bilgisayar bilimi öğretimi Disiplinler arası yaklaşımla bilgisayar bilimi öğretimi Robotik ve Oyun tasarımı ile bilgisayar bilimi öğretimi Sosyal Bilimlerle bilgisayar bilimi öğretimi  Tüm paydaşların katılmaları sağlanır( Müdür, Veliler, Uzmanlar vb.) Hayatın içinden sorunların, gerçek hayatta karşılaştığı problemlerinin ve temanın yaşama ilişkin, öğrenci ve öğretmen birlikteliğinde belirlenir.  Sürecin bilimsel araştırma yöntemleri ile yürütülür.  Ders planlarının ve uygulamanın sürekli güncellenir.  İl-ilçe-okul temelli öğretmenler arası "deneyim paylaşım" odaklı mesleki gelişim toplantıları yapılır.  Dönem Sonu-Sene Sonu;Öğrenciler süreçlerini ve dönem sonu ürünlerini velilere, ürünün muhataplarına, ilçe, il genelinde planlanacak etkinliklerde sunumlar gerçekleştirilir. Hem öğretmenler hem de öğrenciler zihin haritaları hazırlar ve süreci kronoloji yöntemiyle süreç özetler. Öğrenci ve öğretmen bilimsel değeri olan bir makale hazırlar.

SONUÇLAR

Pilot Uygulama süreci boyunca, araştırmada elde edilen bulgular göstermektedir ki öğrenciler yaparak, yaşayarak ve uygulayarak deneyimledikleri süreçlerde daha kalıcı, eğlenerek öğrenmektedirler. Araştırmada kullanılan aktif öğrenmeyi sağlayan yöntemler, uygulamaya dönük hedef ve kazanımlar bu öğrenmeyi sağlamışlardır. Ayrıca öğretmen, veli ve öğrenci geribildirimleri göstermektedir ki fen bilimleri, matematik, tarih, türkçe, bilişim teknolojileri gibi derslerin bir arada görülmesi hem öğrencilerin yeni bilgileri öğrenirken karşılaştırma yapmalarını hem de öğrenilen bilgileri gerçek yaşama geçirmelerini sağlamıştır.